21 maaliskuuta 2016

Vielä hetken 33

Mikko kysyi minulta mitä toivon syntymäpäivälahjaksi huomenna kun täytän 34 vuotta. Listasin hänelle muutaman asian...

1. Kärcher -höyrypesuri
2. Electrolux Ergorapido -rikkaimuri
3. Kahvakuula
4. Syntymäpäiväillallinen
5. Kirja

...Mitä on tapahtunut? Tämä lista voisi yhtä hyvin olla minun oman äidin....

Onneksi olen sinut asian kanssa, eikä minkäänlaista ikäkriisiä ole havaittavissa. Ainoa ikäkriisi joka minulla on ollut, oli kun täytin 28 vuotta. Silloin pohdin uravalintaani, asumista, lapsia (ensimmäistä kertaa elämässäni) ja kaikkea siinä ympärillä. Olen aina tehnyt asioita joita olen halunnut, kokeillut ja valinnut välillä väärin. Positiivista on, että epäonnistumisessa ei ole minusta mitään noloa. Päinvastoin, silloin tietää että on uskaltanut yrittää. Tuolloin 28 vuotiaana muistan kuitenkin pysähtyneeni katsomaan ympärilleni, ja summaamaan mitä minulla on sekä asioita joita vielä toivoisin. Tunsin olevani matkalla väärään suuntaan ja tein silloin täydellisen suunnanmuutoksen. Irtisanouduin vakituisesta työsuhteesta Finnairilla, aloitin opiskelun ja muutin yhteen Mikon kanssa.

Alkujärkytyksestä toivuttuani olin iloinen, että uskalsin vaihtaa raidetta. Näin jälkikäteen ajateltuna, tykkään että ikäkriisi oli ensinnäkin positiivinen asia - kun tunnistaa sen. Toiseksi, uskon että se syntyy asioista joita toivoisi, ei niinkään asioista joita on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Sen vuoksi on tärkeää kuunnella itseä ja muistaa kysyä myös itseltä; mitä Sinä rakas haluat? Uskon että kaiken voi saada, ei ehkä samalla kertaa mutta sopivissa osissa.


Minulla on hyvä olla, tässä ja nyt. Melkein 34 vuotiaana.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit, ajatukset ja ideat ovat lämpimästi tervetulleita -Kiitos!